07 februari 2022

Water nymph

 Kracht en Zwakte


Zwakheid is mijn kracht.
Ik ben een kind van de Zee.
Als vloedgolf ben ik alles de baas.
Terwijl ik als water gevaarloos lijk.
Tegen de vloed kun je dijken bouwen.
Maar, probeer eens een golf te beklimmen.
Dan overwint mijn zwakte jouw kracht.
Je vindt geen houvast,
je verdrinkt in mijn Zwakte.
Zelfs als je leert te zwemmen,
onderwerp je jezelf aan mijn eisen.
Je hebt geen vat op mij.
Als je hoge dijken bouwt,
om mij te beteugelen,
val ik op je neer uit de hemel,
druppel voor druppel.
En anders kom ik vanuit de bergen en heuvels,
het dal opeisend dat jij als jouw eigendom claimt.
Als je je inspant om mij aan banden te leggen,
ben ik de zweetdruppels op je rug.
De dorst in je keel.
Hoe sterk je ook lijkt,
je bent kansloos zonder mijn Zwakte.

Geen opmerkingen:

Kunstenaartje met een website.

 Vandaag heb ik drie werken ingebracht voor de selectie van KlimaatExpo '22 door Artworlds in samenwerking met Museum De Fundatie. Dat w...