26 februari 2022

Ondine

 Ondine, watergeest. Mijn eeuwige begeleider.




Het is herfst. 
Niet alleen buiten, maar ook in mijn leven. 
De winter is dichtbij. 
Niemand weet wanneer die begint, hoe lang die duurt noch hoe heftig die zal zijn. 
Het kan zomaar ineens gebeurd zijn. 
Voordat een dichte mist 
of een eindeloos dik pak sneeuw elke communicatie onmogelijk maakt 
wil ik je één ding duidelijk maken. 
De voorgaande seizoenen waren heftig. 
We hebben hittegolven gehad. 
We hebben regens meegemaakt die nooit leken op te houden.
Maar ook eindeloze zwoele zomeravonden en lange lentedagen in de prille zon. 
We hebben genoten, maar ook afgezien. 
Maar eens en voor altijd, voordat de mist mijn brein omfloerst, 
al die jaren heb ik van je gehouden en dat gaat nooit voorbij. 
Zelfs niet op de dag dat ik misschien je naam niet eens meer weet. 
Dat wat is gaat niet meer voorbij. 
Zelfs niet als alles gewist wordt. 

Geen opmerkingen:

Kunstenaartje met een website.

 Vandaag heb ik drie werken ingebracht voor de selectie van KlimaatExpo '22 door Artworlds in samenwerking met Museum De Fundatie. Dat w...