25 februari 2022

De Specht van Charon

 Hoe een specht de overtocht naar het Dodenrijk verstoord



Ik ging dood.
Iemand plaatste een zilveren munt onder mijn tong,
zodat ik de veerman naar het Dodenrijk kon betalen.
Ik stond bij de rivier de Styx,
in afwachting van de veerboot.
Maar er was geen water meer,
alleen woestijn.
Toch kwam daar de veerboot.
Charon wrikte zijn boot door het zand.
Met uiterst plichtsbesef voerde hij zijn dienst uit.
Toen kwam de specht.
Hij hamerde gaten in de boot.
Charon haalde zijn schouders op.
Het water was toch al weg.
Hij werd pas boos toen ik wisselgeld eiste,
het was tenslotte een wrakke boot.
Hij vroeg of ik liever wilde lopen,
aangezien de rivier droog lag,
leek me dat een prima plan.



Grotere formaten en alle mogelijke materialen via Werk aan de Muur


Limited editions geprint op Fine Art papier op A3 of A4 formaat,

gesigneerd, genummerd en met Echtheids Certificaat 



Wij houden u graag op de hoogte middels onze Nieuwsbrief. Klik op deze link en laat u verassen met nieuwe producten en kijkjes achter de schermen.


Geen opmerkingen:

Kunstenaartje met een website.

 Vandaag heb ik drie werken ingebracht voor de selectie van KlimaatExpo '22 door Artworlds in samenwerking met Museum De Fundatie. Dat w...