02 september 2019

Mor, de Zee


Mor, de Zee




De onaanraakbare zee


Korte omschrijving

Hoe het ontastbare wezen van de zee je het belang van contact kan leren.

Omschrijving


Praat. Praat met mij.
Alles is geluid. Het raakt mij niet.
De bewogen lucht glijdt langs mij heen.
Raak. Raak mij aan.
Alles is gevoel.
De aanraking grijpt mij aan.
De zee begrijpt.
Met geraas van brekend water
kondigt zij haar aanraking aan.
Het geluid en het contact raken mij.
De zachte aanraking glijdt langs mij heen.
De golf wijkt terug en keert dan weer.
Het natte zand knispert en ruist.
Het lauwwarme water omsluit en verlaat me weer.
De vloeibare aanraking ledigt mijn geest
spoelt alle praat naar de ruisende zee.
Alleen de aanraking neem ik voortaan mee.



Techniek

Handgeknipte collage, model komt uit een vintage advertentie van schoonheidsproducten. De lucht is weer een eigen panoramische wolkenfoto. Na montage en inscannen digitaal bewerkt.



webshop link


Grotere formaten en alle mogelijke materialen via Werk aan de Muur


Limited editions geprint op Fine Art papier op A3 of A4 formaat,

gesigneerd, genummerd en met Echtheids Certificaat 




Literatuur



Muziek



Geen opmerkingen:

Kunstenaartje met een website.

 Vandaag heb ik drie werken ingebracht voor de selectie van KlimaatExpo '22 door Artworlds in samenwerking met Museum De Fundatie. Dat w...